Як допомогти дитині, яка підхопила вірус RSV?

Ковід… Грип…А тепер ще й RSV!

Ні, цей вірус не новий. Але небезпечний для дітей з групи ризику. Останнім часом у Педіатрії АМ маємо більше малечі з грипом і RSV.

Майже всі діти хворіють на респіраторно-синцитіальний вірус (RSV) хоча б 1 раз до 2 років. Для більшості здорових дітей ця недуга схожа на застуду, але для малечі до року цей вірус є найпоширенішою причиною госпіталізації.

“Портрет” вірусу RSV

RSV поширюється як вірус грипу. Зазвичай вірус активний наприкінці осені – на початку весни. Хворіти на RSV можна кілька разів, навіть упродовж одного сезону, а повторні інфекції протікають легше, ніж перша.

Зазвичай RSV викликає симптоми застуди, які можуть супроводжуватися бронхіолітом або пневмонією. Симптоми, як правило, найбільш важкі на 3-5 день хвороби і зазвичай тривають 7-14 днів. Деяким дітям може знадобитися госпіталізація з терапією киснем для підтримки дихання та інфузійна терапія, якщо вони відмовляються від їжі.

Червоні прапорці, при яких треба бігти до лікаря:

✔️прискорене дихання, роздування крил носа, дихання животом, втягування міжреберних проміжків та/або нижньої частини шиї,

✔️зневоднення (менше 1 мокрого підгузка кожні 8 годин)

✔️блідість, сірий або синій колір шкіри, губ або нігтів,

✔️значне зниження активності.

Деякі діти можуть мати підвищений ризик розвитку бактеріальної інфекції, наприклад, запалення вушок.

Зателефонуйте лікарю, якщо:

• симптоми погіршуються або не починають покращуватися через 7 днів від початку хвороби,
  • лихоманка, яка повторно піднімається вище 39 с дитини будь-якого віку,
  • порушення сну або неспокій, біль у грудях, посмикування у вусі або виділення з вуха.

Як допомогти дитині з легким перебігом RSV?

• закапуйте ніс фізрозчином і обережно відсмоктуйте слиз,
  • зволожувач повітря з прохолодною парою допоможе розрідити слиз і полегшить дихання,
  • пиття і часті годування,
  • парацетамол або ібупрофен для дітей від 6 місяців.

Інші способи профілактики:

• вакцинуйтесь від грипу і COVID усією родиною,
  • дорослих важливо вакцинувати комбінованою вакциною від правця, дифтерії і кашлюка, щоб створити кокон навколо немовлят, оскільки діти до 2 місяців незахищені,
  • обмежте перебування дитини у громадських місцях, не ведіть дітей до школи чи садка, коли вони хворіють, навчіть їх кашляти у лікоть,
  • мийте руки з милом щонайменше 20 секунд.
  • годуйте немовля грудним молоком, воно містить унікальні антитіла для боротьби з інфекціями.

Важливо знати! У США вже є вакцина, її можна вводити і вагітним, щоб захисти дитину раннього віку, бо в них складний перебіг.

У педіатрії маємо комбіновані тести і можемо точно ідентифікувати вірус. На лікування це не впливає, проте подальший перебіг захворювання стає більш зрозумілим.

Ми піклуємось про найцінніше – здоров’я ваших дітей