Що робити, якщо дитина втратила свідомість?!

Мами і тати, спокійно, все не так страшно, як здається!

“Близько 98-99% непритомностей у дітей є доброякісними, тобто не мають серцевої причини“, – заспокоює наша кардіологиня Андріана Мальська.

Що таке непритомність?

Непритомність (медичною мовою синкопе) – це тимчасова втрата свідомості, яка виникає, коли до мозку надходить недостатньо крові.

Які симптоми непритомності?

Діти відчувають, що ось-ось знепритомніють, у них може паморочитися в голові або здаватися, що все навколо крутиться. Але дитина може і просто знепритомніти.

Є кілька типів непритомності:

1. вазовагальна непритомність – найпоширеніший тип у дітей, доброякісний процес, який виникає у відповідь на провокуючий фактор – біль, стрес, переповнене або спекотне приміщення, вигляд крові, занадто гарячий душ, деякі ліки;

2. ортостатична гіпотензія – ще один тип доброякісної непритомності, який виникає через різке падіння артеріального тиску після тривалого стояння або при різкій зміні положення з сидячого в стояче.

3. Зневоднення – ще одна причина непритомності у дітей, коли організм не отримує достатньої кількості рідини, артеріальний тиск може знизитися, а мозок недоотримає крові. З цієї причини лікарі переважно рекомендують дітям, які знепритомніли, просто більше пити і збільшити споживання солі, не пропускати прийомів їжі і відмовитися від кофеїну.

Але існують і серйозні медичні стани, які можуть спричинити непритомність:

✔️анемія,

✔️тромби,

✔️вроджені вади чи порушення ритму серця.

Як діагностувати непритомність?

Більшість випадків непритомності у дітей є вазовагальними, тобто вони не свідчать про хвороби і минають без наслідків. Але це не означає, що батьки можуть розслабитися і нічого не робити.

Кожну дитину, яка втратила свідомість, слід обов’язково показати лікарю, щоб зрозуміти причину непритомності.

Кардіолог проведе повне обстеження і з’ясує, скільки разів траплялася непритомність, що дитина робила перед тим та ін.

Лікар також:

виміряє АТ,

• запише ЕКГ,
  • проведе Ехо-КГ
  • призначить добовий моніторинг ЕКГ.

Підхід такий: якщо у малечі вазовагальна непритомність, спеціального лікування не буде, таким діткам радимо уникати ситуацій, які провокують непритомність, якщо ж у хлопчика чи дівчинки є патологія серцево-судинної системи, то призначаємо необхідне дообстеження та лікування.

Ми піклуємось про найцінніше – здоров’я ваших дітей!