Постковідні стани у дітей !

COVID-19 позаду, а в дитини залишились симптоми, які не минають самі. За спостереженням експертів Американської Академії Педіатрії (AAP), віддалені наслідки можуть бути важкими, навіть якщо сама інфекція у дитини минула легко.
☝️Коли потрібна допомога педіатра❓
👩‍⚕️Американські педіатри наголошують, щоб мами і тати звернулися до лікаря своєї дитини упродовж перших 12 тижнів після хвороби. Якщо ж постковідні симптоми тривають довше 12 тижнів, ААР рекомендує скеровувати таких дітей до вузьких спеціалістів (невролога, кардіолога та ін). Якщо скарги з боку дихальної і серцево-судинної систем (наприклад, задишка) залишаються, є втома чи когнітивні порушення (затуманення), не відкладайте візит до лікаря.
👩🧑Типові посковідні стани у дітей і підлітків:
✔️Біль у грудній клітці, кашель та задишка на фоні фізичних навантажень, які тривають 3 місяці і довше
✔️Біль у грудній клітці, задишка, аритмія і втома. Ураження серцево-судинної системи може виникати під час COVID-19, після хвороби чи після вакцинації. Міокардит може розвиватись після перенесеної COVID-19, рідше після вакцинації м-РНК вакциною.
✔️Втрата нюху (аносмія) і агевзія (втрата смакової функції язика) можуть негативно впливати на набір маси тіла, настрій і якість життя. Тут потрібні вузькі спеціалісти, оптимізація харчування, тренування нюху.
✔️Неуважність, сповільнене читання, мислення чи менша витривалість до когнітивних завдань. Фізична втома і знижена витривалість до фізичних навантажень, як правило, з часом минають, якщо функції серцево-судинної і дихальної систем не порушені.
✔️Біль голови є типовим, але виникає він після зміни режиму сну, надлишку ліків, соціальної ізоляції і зневоднення.
🩺Якщо потрібна допомога, то ми поруч, адже піклуємось про найцінніше – здоров’я Ваших дітей!