Пляшечковий карієс

Пляшечковий карієс: що робити?

Пляшечковий карієс: що робити?

Під загрозою маленькі зубки! Ранній дитячий карієс або пляшечковий карієс – це ранній початок карієсу у малюків. Трапляється він у дітей від 1 року до 6 років у 15% дітей. Причому можуть уражатися кілька зубчиків.

👉Причини пляшкового карієсу:
✔️вживання підсолоджених напоїв або молочних сумішей з пляшечки вночі,
✔️нерегулярне або відсутнє чищення зубів, особливо на ніч,
✔️ігнорування контрольних оглядів у дитячого стоматолога.

👉Міф про молочні зубки
За даними ВООЗ, ранній дитячий карієс є причиною понад 20% усіх звернень до стоматолога по невідкладну допомогу. Сумно, але найпоширенішою причиною відмови від стоматологічної допомоги є те, що батькам іноді складно зрозуміти необхідність лікування тимчасових зубів, досі панує міф, що їх не потрібно лікувати.

👉Чим загрожує пляшечко вий карієс?
Нелікований карієс негативно впливає на загальне самопочуття дитини, оскільки спричиняє біль, порушує можливість кусати і жувати, відтак вона не добирає вагу, сповільнюється ріст і розвиток,страждає її самооцінка і стосунки з однолітками, дитина неуважна у садочку і школі.

👉Профілактика
Мами і тати, не лякайтесь, коли педіатр вашого малюка скеровує вас до дитячого стоматолога. На таку консультацію малеча має потрапити упродовж 6 місяців після прорізування першого зуба, але не пізніше першого року.

✔️Ніколи не кладіть дитину спати разом із пляшкою суміші чи соку на ніч. Під час сну різко сповільнюється вироблення слини, відповідно знижується природнє полоскання зубів, яке вона забезпечує, і цукор, що міститься у молоці, осідає на зубах і залишається там усю ніч і провокує виникнення карієсу.

✔️Обмежте кількість легкозасвоюваних вуглеводів і збалансуйте харчування усієї родини. Річ у тім, що солодкі напої, молоко зі смаком та напої з високим вмістом вуглеводів можуть підвищувати ризик виникнення карієсу, а цукерки, родзинки, що прилипають до поверхні зубів, ще довго впливають на зубну емаль. Бактерії у роті використовують цей цукор як їжу та спричиняють підвищення pH. Будь-яка їжа або напій, що містить вуглеводи і часто вживається, має подібний ефект.

✔️Не забуваємо про гігієну порожнини рота. Починати чистити зубки слід з моменту їх появи (6-8 місяців) зубною щіткою пастою з фтором 1000 ppm двічі на день.

📚Більше – у науковій статті наших педіатрів Andriana Malska і Роксоляна Дуб з дитячими стоматологами Galyna Solonko з Solonko Sovyak Dentistry Center у спеціалізованоому журналі: https://bit.ly/3MndAfw