грип у дітей

Нагадаємо, грип – це дуже заразна вірусна інфекція, яка вражає дихальні шляхи легень. Він проявляється високою температурою, ломотою в тілі, кашлем та іншими симптомами. Це одне з найважчих і найпоширеніших вірусних захворювань зимового сезону. Більшість дітей хворіють на грип менше тижня, але у деяких дітей хвороба протікає важче, і їм може знадобитися лікування в лікарні. Грип також може ускладнитись отитом, пневмонією або навіть призвести до смерті.

Через інші хвороби, такі як COVID-19 і RSV, вакцинація проти грипу є як ніколи важливою, щоб захистити себе і людей навколо вас.

Грип викликають віруси грипу, які поділяються на 3 типи:

Грип типу А і В. Ці 2 типи вірусів викликають масові захворювання (епідемії) майже кожної зими. Вони часто призводять до того, що все більше людей звертаються до лікарні, і помирають від грипу. Одна з причин, чому грип залишається проблемою, полягає в тому, що віруси часто змінюються (мутують). Це означає, що люди піддаються впливу нових типів вірусів щороку.

Грип типу С. Цей тип вірусу викликає дуже легке респіраторне захворювання. Він рідко викликає епідемії і не має такого серйозного впливу на громадське здоров’я, як грип типів А і В.

Вірус грипу передається від дитини до дитини через чхання або кашель. Він також може короткий час жити на поверхнях – це дверні ручки, іграшки, ручки або олівці, клавіатури, телефони та планшети, стільниці. Вірус також може передаватися через посуд і питну воду, якими ми користуємося разом. Ваша дитина може заразитися вірусом грипу, доторкнувшись до чогось, чого торкалася інфікована людина, а потім до її рота, носа чи очей.

Люди найбільш заразні за 24 години до появи симптомів, а також під час найбільш активних проявів хвороби. Ризик інфікування інших зникає приблизно на 5-7 день хвороби. Оскільки грип може поширюватися до появи симптомів, ним легко заразитися. Особливо це стосується дітей, які часто торкаються до всього навколо, а потім торкаються рота, носа чи очей.

Дитина піддається більшому ризику захворіти на грип, якщо вона:

• Перебуває в оточенні людей, інфікованих грипом
  • Не щеплена від грипу
  • Не миє руки після дотику до інфікованих поверхонь
  • Діти молодшого віку та діти з певними супутніми захворюваннями мають підвищений ризик перебування в лікарні, важкого або ускладненого перебігу грипу.

Які симптоми грипу у дитини?

• Лихоманка, яка може сягати 39,4°- 40,5°C
  • Ломота у тілі
  • Головний біль
  • Біль у горлі
  • Кашель, що посилюється
  • Втома
  • Нежить, закладеність носа

Більшість дітей одужують від грипу протягом тижня, але ще можуть відчувати сильну втому протягом 3-4 тижнів.

Як діагностують грип у дитини?

Лікар запитає про симптоми та історію хвороби вашої дитини та проведе фізикальний огляд, щоб підтвердити та визначити тип грипу лікар проведе швидкий тест.

Як лікувати грип?

Лікування залежить від симптомів, віку та загального стану здоров’я вашої дитини. Метою лікування є допомогти запобігти або полегшити симптоми.

противірусні ліки такі як озельтамівір можуть допомогти полегшити симптоми і скоротити тривалість хвороби. Ці ліки можуть зменшити ймовірність розвитку вушної інфекції а також виникнення інших ускладнення, у тому числі необхідність госпіталізації. Найбільш ефективно препарат почати приймати впродовж 2 днів після появи симптомів. Але можна почати і пізніше, якщо у дитини є ускладнення або високий ризик їх виникнення.

Антибіотики не ефективні проти вірусних інфекцій, тому їх не призначають. Однак вони можуть бути використані, якщо у вашої дитини розвинулася бактеріальна пневмонія. В іншому випадку лікування спрямоване на полегшення симптомів, поки хвороба не мине.

Також забезпечте дитині спокій, щоб вона багато відпочивала в ліжку і пила багато рідини.

Які можливі ускладнення грипу у дитини?

Грип може викликати серйозні проблеми з диханням. Дитині з важкими симптомами може знадобитися госпіталізація. Грип може призвести до отиту, пневмонії, а у важких випадках навіть до смерті.

Найкращий спосіб запобігти захворюванню на грип – це щорічне щеплення проти грипу. Щороку перед початком епідемічного сезону з’являється нова вакцина проти грипу.

Немовлятам і дітям молодшого віку вакцину вводять в м’яз стегна, а дітям старшого віку – у м’яз передпліччя.

Діти у віці від 6 місяців до 8 років, які вперше отримують вакцину проти грипу потребують через 1 місяць друге щеплення, щоб сформувати повний захист.

Важливо зробити першу дозу, як тільки вакцина стане доступною. Це дозволить зробити другу дозу приблизно до кінця жовтня. Це забезпечить вашій дитині найкращий захист на увесь сезон грипу. Після першого сезону грипу вашій дитині знадобиться лише 1 доза.

Вакцина рекомендована всім дітям від 6 місяців і старше. Для деяких дітей щеплення від грипу є більш важливим, оскільки вони більш схильні до ускладнень після грипу. Щеплення від грипу слід зробити будь-якій дитині, у якої є хоча б одна із цих проблем:

• хронічне захворювання серця або легень
  • діабет
  • захворювання нирок або печінки
  • ослаблена імунна система внаслідок ВІЛ/СНІДу або тривалого вживання стероїдів чи інших ліків, що пригнічують імунітет
  • Захворювання крові, наприклад, серповидноклітинна анемія

Також слід зробити щеплення від грипу:

• Дитині, у якої є член сім’ї з довготривалим (хронічним) захворюванням
  • Дитині або підлітку, який приймає аспірин в якості довготривалої терапії
  • Дитині, чиї батьки або опікуни мають високий ризик ускладнень від грипу.

Деякі побічні ефекти від вакцини можуть виглядати як легкі симптоми грипу. Але вакцина не викликає грип. Також дитина може відчувати біль у руці, в яку було зроблено щеплення. Короткочасні симптоми, такі як легкий головний біль або незначна лихоманка можуть тривати протягом 1 дня після щеплення.

Інші заходи, які допоможуть зменшити ризик захворіти на грип для вашої дитини:

• обмеження контакту дитини з інфікованими людьми, якщо це можливо.
  • часте миття рук
  • носіть медичну маску в місцях скупчення людей.
  • прикривайте ніс і рот під час кашлю або чхання.
  • Навчіть дитину користуватися серветкою або кашляти чи чхати у згин руки.

Коли дзвонити до лікаря?

• Коли симптоми недуги не покращуються або погіршуються
  • З’явилися нові симптоми

Ключові моменти про грип у дітей

Грип – це дуже заразна вірусна інфекція дихальної системи.

Він викликає високу температуру, біль у тілі, кашель та інші симптоми.

Більшість дітей хворіють на грип менше тижня. Але у деяких дітей хвороба протікає важче, і їм може знадобитися лікування в лікарні. Грип також може призвести до легеневої інфекції (пневмонії) або смерті.

Грип можна лікувати парацетамолом, ліками від кашлю та противірусними препаратами. Вашій дитині також потрібно багато відпочивати і пити багато рідини.

Найкращий спосіб профілактики грипу – це щорічне щеплення проти грипу. Вакцина рекомендована всім дітям від 6 місяців і старше.

Вакцинація проти грипу важлива для того, щоб захистити себе та людей, які вас оточують.