Грип у дітей: підказки для мам і тат

Він повернувся! І не сам, а з високою температурою, нежитем, кашлем і безсонними ночами. Нагадуємо дорослим основні правила боротьби з вірусом грипу.

Не даємо шансів інфекції!

Вірус грипу передається через чхання або кашель. Недовго він може жити на поверхнях дверних ручок, іграшок, ручок, олівців, клавіатури, гаджетів, відтак потрібно ретельно мити руки, щоб не заразитися. Вірус також може передаватися через посуд і питну воду. Тому не забуваємо про вологе прибирання удома і в класі/групі у садочку.

Люди найбільш заразні за 24 години до появи симптомів і під час найбільш активних проявів. Менше шансів підхопити недугу приблизно на 5-7 день хвороби.

Дитина піддається більшому ризику захворіти на грип, якщо вона:

✔️перебуває в оточенні інфікованих людей,

✔️не щеплена від грипу,

✔️нечасто миє руки,

✔️молодші діти і діти з деякими захворюваннями.

Які симптоми грипу у дитини?

✔️лихоманка (може бути 39,4- 40,5°C)

✔️ломота у тілі

✔️головний біль

✔️біль у горлі

✔️кашель, що посилюється

✔️втома

✔️нежить, закладеність носа

Більшість дітей одужують від грипу упродовж тижня. Але вони можуть відчувати сильну втому і слабість ще 3-4 тижні.

Які ускладнення?

Грип може призвести до отиту, пневмонії, а у важких випадках навіть до смерті.

Як лікувати грип?

Лікування залежить від симптомів, віку та загального стану здоров’я малечі.

Противірусні ліки, як-от озельтамівір, можуть допомогти полегшити симптоми і скоротити тривалість хвороби. Ці ліки можуть зменшити ймовірність розвитку вушної інфекції, запобігти ускладненням і госпіталізації. Найбільш ефективним він буде у перші 2 дні після появи симптомів. Але його можна почати давати і пізніше, якщо у дитини є ускладнення або високий ризик їх виникнення.

Антибіотики неефективні проти вірусних інфекцій, тому їх не призначають. Однак вони можуть бути використані, якщо у вашої дитини розвинулася бактеріальна пневмонія.

Також забезпечте дитині спокій, щоб вона багато відпочивала в ліжку, пила багато рідини.

Кому варто зробити щеплення?

Найкращий спосіб запобігти захворюванню на грип – це щеплення. Щороку перед початком епідемічного сезону з’являється нова вакцина проти грипу.

Важливо зробити першу дозу, як тільки вакцина стане доступною. Це дозволить зробити другу дозу до кінця жовтня. Це забезпечить найкращий захист на весь сезон. Після першого сезону грипу дитині знадобиться лише 1 доза.

Вакцина рекомендована всім дітям від 6 місяців. Але для деяких дітей щеплення від грипу є більш важливим, оскільки вони більш схильні до ускладнень після грипу.

Щеплення від грипу особливо важливо зробити будь-якій дитині, у якої є хоча б одна з цих проблем:

• хронічне захворювання серця або легень
  • діабет
  • хвороби нирок або печінки
  • ослаблена імунна система через ВІЛ/СНІД або тривале вживання стероїдів чи ліків, які пригнічують імунітет
  • захворювання крові, наприклад, серповидноклітинна анемія

Варто зробити щеплення від грипу:

✔️Дитині, у якої є член сім’ї з довготривалим (хронічним) захворюванням

✔️Дитині або підлітку, який приймає аспірин в якості довготривалої терапії

✔️Дитині, чиї батьки або опікуни мають високий ризик ускладнень від грипу.

Коли дзвонити до лікаря?

• коли симптоми не покращуються або погіршуються
  • з’явилися нові симптоми