• Без рубрики

Чому важливо робити щеплення від грипу чим раніше і цього року і щороку. Поширені міфи про вакцину від грипу.

Щеплення від грипу працює – воно зменшує ризик виникнення важких симптомів у тих, хто заразився.

Сезон грипу вже на порозі – і хоча кожен добре знає, що таке грип і як погано себе почуваєш, коли лежиш у ліжку хворий, існують деякі міфи про нього та вакцину проти грипу, які поширюються з року в рік.

Тож давайте розберемося:

Міф 1. Вакцина проти грипу не працює.

Цілком можливо, хоча й малоймовірно, що ви можете захворіти на грип після щеплення. Однак, навіть якщо і так, захворювання перебігатиме у набагато легшій формі, ніж якби ви взагалі не щеплювалися.

Міф 2. Немає потреби робити щеплення від грипу щороку.

Вірус грипу змінюється щороку в процесі реплікації. Це означає, що кожного епідемічного сезону штами вірусу, які циркулюють, можуть настільки відрізнятися, що імунітет від попередніх щеплень або перенесених інфекцій більше не захищає.

Ще одна причина робити щеплення проти грипу щороку полягає в тому, що імунний захист від вакцини проти грипу з часом слабшає.

Міф 3. Вакцина проти грипу викликає грип.

Вакцина проти грипу не містить живих вірусів, тому вона не може викликати грип.

Побічні ефекти від щеплення проти грипу можуть включати болючість у місці ін’єкції, незначну лихоманку, головний біль або біль у м’язах. Ці симптоми рідко тривають довше кількох годин.

Найважливіше зробити щеплення заздалегідь, до початку сезону грипу.

Міф 4. Краще захворіти на грип, ніж зробити щеплення від грипу.

Хоча багато хто вважає, що грип – це не більше, ніж застуда, біль і висока температура, це захворювання може мати дуже важкий перебіг, особливо у маленьких дітей і людей з високим ризиком розвитку ускладнень.

Вагітні жінки та люди з астмою, серцевими захворюваннями або діабетом належать до групи підвищеного ризику виникнення ускладнень, які можуть призвести до госпіталізації або смерті навіть у раніше здорових людей.

Міф 5. Здоровим людям не потрібна вакцина проти грипу.

Можливо, пройшли роки з того часу, як ви востаннє хворіли на грип, і ви можете вважати себе та/або своїх дітей цілком здоровими, тому зазвичай не робите щеплення собі або своїм дітям. Але щороку від грипу та його ускладнень помирають діти та їх батьки.

Вакцинація захищає вашу родину від вірусу грипу, що особливо важливо, якщо у вас є дитина, яка ще занадто мала для щеплення, адже дітям молодше 6 місяців не можна робити щеплення проти грипу.

Як і у випадку з іншими респіраторними інфекціями, вірус грипу може потрапити до вашої оселі, навіть якщо ви дуже старанно обмежуєте контакти із зовнішнім світом.

Пам’ятайте, що грип є більш небезпечним для вашої дитини, ніж звичайна застуда, оскільки він може призвести до більш важких ускладнень, таких як пневмонія або інші бактеріальні інфекції.

Обов’язково запишіться на прийом до лікаря, щоб зробити щеплення від грипу собі та своїм дітям.

Вакцину проти грипу рекомендується робити всім дітям від 6 місяців і старше, а також вагітним та годуючим мамам.