Анемія у дітей?

Дитина не проявляє інтересу до ігор, облизує стіни, гризе крейду у школі? Скеровують на аналіз крові на гемоглобін? Мами і тати! Без паніки!

“Це не завжди означає анемію”, – переконана наша педіатриня Роксоляна Юріївна Дуб.

Зібрали для вас головне про цю патологію!

Що таке залізодефіцитна анемія?

Найпоширеніша причина анемії (низького рівня еритроцитів) – дефіцит заліза. Воно потрібне для утворення молекули гемоглобіну, щоб переносити кисень в еритроцитах. Коли запаси заліза низькі, гемоглобін не може утворюватися, зменшується кількість еритроцитів.

Чому розвивається залізодефіцитна анемія?

Поширена причина – недостатньо заліза в їжі. На кожні 10-20 мг заліза, які ми отримуємо з харчів, всмоктується лише 1 мг. Якщо малеча народилася недоношеною, у неї більший ризик захворіти. Недоношені діти мають низькі запаси заліза і низький рівень гемоглобіну.

Як проявляється анемія?

У кожної дитини залізодефіцитна анемія проявляється по-різному.

Симптоми анемії:

✔️виражена блідість,

✔️дратівливість,

✔️дефіцит енергії або швидка втомлюваність,

✔️прискорене серцебиття (тахікардія)

✔️збільшення селезінки,

✔️бажання їсти незвичні речовини (лід, крейду),

Які обстеження потрібні малечі?

Починаємо з візиту до свого педіатра. Лікар зможе отримати всі дані і призначає аналіз крові. Він потрібний для визначення кількості гемоглобіну в крові, кількості ретикулоцитів (показник молодих еритроцитів) і дослідження запасів заліза в організмі.

Такий аналіз призначають:

• діткам, які часто хворіють вірусними хворобами,
  • малечі, яка народилася передчасно,
  • усім малюкам у 9 місяців.

Як лікують залізодефіцитну анемію?

Лікар підбирає лікування для усунення причини анемії, наприклад, крововтрата, хвороби (целіакія, поліпи кишківника, гельмінтози, пухлини тощо).

Препарати заліза можна приймати кілька місяців. Але є нюанс – їх слід приймати натще або з апельсиновим соком для покращення всмоктування. Препарати заліза можуть викликати подразнення шлунка і зміну кольору випорожнень.

Добову норму заліза саме для вашої дитини підкаже педіатр, а не модний блогер чи реклама.

Кілька нагадувань наостанок

• Дієта, багата на залізо – запорука здоров’я малечі. Навіть якщо причиною залізодефіцитної анемії є неповноцінне харчування, її не лікують тільки корекцією дієти. А от в якості профілактики вона може запобігти виникненню цього загрозливого стану.
  • Не намагайтеся лікувати анемію самостійно. Анемія буває не лише залізодефіцитною, а при ряді анемій препарати заліза є категорично протипоказані, вони можуть зашкодити.
  • Під час вагітності і ГВ харчуйтесь збалансовано. Заліза, яке отримала матуся, до 6 місяців вистачить і малюку.